Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Issues of financial literacy education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070014" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.069" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.069</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.069" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.11.069</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Issues of financial literacy education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current issue of financial literacy is addressed at the international level and the trend suggests that increasing the level of population knowledge in this direction can be more than useful. Finances are important part of everyday life and financialliteracy is the best way to prevent over-indebtedness of citizens. Therefore it should be taught at schools. The government of the Czech Republic has approved the National Strategy for Financial Education. The survey focused on mapping the level of knowledge of financial markets of the students was conducted and the results are presented in the paper. In addition to the survey, extensive surveys of information available on the Internet and information in many databases were conducted. Data obtained from the questionnaires were analyzed using statistical software Statistica SPSS. At the end of the paper new methods are proposed for effective teaching of financial literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Issues of financial literacy education

  • Popis výsledku anglicky

    The current issue of financial literacy is addressed at the international level and the trend suggests that increasing the level of population knowledge in this direction can be more than useful. Finances are important part of everyday life and financialliteracy is the best way to prevent over-indebtedness of citizens. Therefore it should be taught at schools. The government of the Czech Republic has approved the National Strategy for Financial Education. The survey focused on mapping the level of knowledge of financial markets of the students was conducted and the results are presented in the paper. In addition to the survey, extensive surveys of information available on the Internet and information in many databases were conducted. Data obtained from the questionnaires were analyzed using statistical software Statistica SPSS. At the end of the paper new methods are proposed for effective teaching of financial literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    365-369

  • Kód UT WoS článku

    000299618300067

  • EID výsledku v databázi Scopus