Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070707" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070707 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/11:10070707

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná euroamerická civilizace se neobejde bez techniky, technologií a tudíž ani bez lidí, kteří umějí se složitými stroji, přístroji, nástroji a zařízeními zacházet a kteří také rozumějí tomu, co, proč a jak se kolem nich a s nimi děje. Tomu by mělo napomoci vzdělání, opírající se o fundamentální přírodní a aplikované technické vědy, rámované reflexemi z pozic filosofie a věd společenských. Kapitola je členěna do těchto částí: Tradice - východisko ve filosofii a pedagogice J.A. Komenského, Zakladatelské přístupy J.E. Purkyně a Muzejní aktivity. Následuje problematika požadavků na vzdělání v současné době a problematičnost "instantního vědění". Je charakterizován současný stav vzdělání v České republice (PISA 2009) a nastíněny cesty ke zlepšení situace. Závěrem je konstatováno, že vzdělaný znamená vlastně vzdělávající se (J. Patočka).

  • Název v anglickém jazyce

    Wider Social Context of Science and Technical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The contemporary Euro-American civilization cannot do without engineering, technologies and thus without people who are able to handle complicated machines, apparatuses, tools and devices and who can understand what is happening to them and why and how and around. It is education which should facilitate these processes supported by fundamental natural and applied technical science framed by reflections from the viewpoint of philosophy and social science. S. The chapter is divided into the following sections: Tradition- the setting off point in philosophy and pedagogy of J. A. Komensky, the founding approaches of J. E. Purkyně and Museum activities. These are followed by issues regarding requirements on current education and the problems of "instant knowledge". The current state of education in the Czech Republic (PISA 2009) is characterized and ways to improve the situation is outlined. In fine we state that "educated" actually means "learning".

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    319-327

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus