Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-criteria models with trend evaluation in decision making support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070754" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070754 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-criteria models with trend evaluation in decision making support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Decision making support by multi-criteria models with evaluation of trends is considered. Multi-criteria models are designed to satisfy the expectations of customers, and data based on customer preferences are used for modification of the parameters in the multi-criteria model. Various segments of customers are found and observed by cluster analysis. Prevailing trends in customers' behavior are reflected in trends for individual clusters, which enables predicting the future customers' preferences in individual segments. The recently developed method of cognitive hierarchy process (CHP) is applied to find the optimal offer of goods with respect to the customer needs and expectations.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-criteria models with trend evaluation in decision making support

  • Popis výsledku anglicky

    Decision making support by multi-criteria models with evaluation of trends is considered. Multi-criteria models are designed to satisfy the expectations of customers, and data based on customer preferences are used for modification of the parameters in the multi-criteria model. Various segments of customers are found and observed by cluster analysis. Prevailing trends in customers' behavior are reflected in trends for individual clusters, which enables predicting the future customers' preferences in individual segments. The recently developed method of cognitive hierarchy process (CHP) is applied to find the optimal offer of goods with respect to the customer needs and expectations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F09%2F0662" target="_blank" >GA402/09/0662: Rozhodovací procesy v autonomních systémech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical methods in economics 2011 : part I. : proceedings

  • ISBN

    978-80-7431-058-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    47-52

  • Název nakladatele

    Professional publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Janská Dolina, Slovakia

  • Datum konání akce

    6. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku