Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shluková analýza poptávkové strany trhu základních bankovních služeb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10072371" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10072371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Shluková analýza poptávkové strany trhu základních bankovních služeb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na trh základních bankovních služeb. Cílem textu je identifikace skupin v populaci bankovních klientů v produktivním věku s aktivním e-bankingem v rámci České republiky. Vycházíme z toho, že poptávková strana trhu je zatížena negativními dopady informační asymetrie a identifikace skupin může být jedním z prostředků pro snížení informační asymetrie. Základní metodou pro vytvoření skupin klientů byla použita dvoustupňová shluková analýza. Součástí přípravy dat bylo provedeno zhodnoceníplatnosti dat, transformace proměnných a snížení dimenze použitím analýzy hlavních komponent. V rámci shlukové analýzy bylo analyzováno 8549 záznamů klientů a celkem 19 proměnných týkajících se typu služeb a frekvence užívání.

  • Název v anglickém jazyce

    Cluster analysis of the demand side of the retail core banking services market

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the retail core banking services market. The aim of the text is to classify clusters of the Czech working age e-banking clients. The demand side of the market is affected with the negative effects of information asymmetry and theidentification of groups may help to reduce information asymmetry . The main method for classifying client groups used the two-step cluster analysis. Data preparation includes an validation of the data, transformation of variables and dimension reduction using principal components analysis . The cluster analysis were analyzed 8549 records of clients and a total of 19 variables related to the type of service and frequency of use.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    102-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus