Shluková analýza poptávkové strany trhu základních bankovních služeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10072371" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10072371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Shluková analýza poptávkové strany trhu základních bankovních služeb
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na trh základních bankovních služeb. Cílem textu je identifikace skupin v populaci bankovních klientů v produktivním věku s aktivním e-bankingem v rámci České republiky. Vycházíme z toho, že poptávková strana trhu je zatížena negativními dopady informační asymetrie a identifikace skupin může být jedním z prostředků pro snížení informační asymetrie. Základní metodou pro vytvoření skupin klientů byla použita dvoustupňová shluková analýza. Součástí přípravy dat bylo provedeno zhodnoceníplatnosti dat, transformace proměnných a snížení dimenze použitím analýzy hlavních komponent. V rámci shlukové analýzy bylo analyzováno 8549 záznamů klientů a celkem 19 proměnných týkajících se typu služeb a frekvence užívání.
Název v anglickém jazyce
Cluster analysis of the demand side of the retail core banking services market
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the retail core banking services market. The aim of the text is to classify clusters of the Czech working age e-banking clients. The demand side of the market is affected with the negative effects of information asymmetry and theidentification of groups may help to reduce information asymmetry . The main method for classifying client groups used the two-step cluster analysis. Data preparation includes an validation of the data, transformation of variables and dimension reduction using principal components analysis . The cluster analysis were analyzed 8549 records of clients and a total of 19 variables related to the type of service and frequency of use.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
102-114
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—