Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Classification of the electronic retail core banking market consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000422" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/index.php" target="_blank" >http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Classification of the electronic retail core banking market consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the retail core banking services market. In the Czech Republic the consumers can use web accessible free of charge comparison tool for current account offer called the retail bank charges calculator. This system?s database holdsday-to-day usage patterns of every consumer using this calculator. The aim is to classify the Czech e-banking clients that used the calculator during the year 2011. As a data preparations there were performed verification-validation phase, transformationand dimension reduction. The two-step cluster analysis was performed on 11 255 records classified by 19 variables regarding the type of the ser-vice, moth usage frequency or average amount of money, communication channel used to establish or order the service and the criterion if the service falls within or outside the single provider. Analysis indentified as an optimal number of clusters 3. There were identified mainstream client, active client and the client with the mixed communicati

  • Název v anglickém jazyce

    Classification of the electronic retail core banking market consumers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the retail core banking services market. In the Czech Republic the consumers can use web accessible free of charge comparison tool for current account offer called the retail bank charges calculator. This system?s database holdsday-to-day usage patterns of every consumer using this calculator. The aim is to classify the Czech e-banking clients that used the calculator during the year 2011. As a data preparations there were performed verification-validation phase, transformationand dimension reduction. The two-step cluster analysis was performed on 11 255 records classified by 19 variables regarding the type of the ser-vice, moth usage frequency or average amount of money, communication channel used to establish or order the service and the criterion if the service falls within or outside the single provider. Analysis indentified as an optimal number of clusters 3. There were identified mainstream client, active client and the client with the mixed communicati

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical methods in economics : proceedings of 30th international conference

  • ISBN

    978-80-7248-779-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    817-822

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita. Obchodně podnikatelská fakulta

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    11. 8. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku