Classification of the electronic retail core banking market consumers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000422" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/index.php" target="_blank" >http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/index.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Classification of the electronic retail core banking market consumers
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on the retail core banking services market. In the Czech Republic the consumers can use web accessible free of charge comparison tool for current account offer called the retail bank charges calculator. This system?s database holdsday-to-day usage patterns of every consumer using this calculator. The aim is to classify the Czech e-banking clients that used the calculator during the year 2011. As a data preparations there were performed verification-validation phase, transformationand dimension reduction. The two-step cluster analysis was performed on 11 255 records classified by 19 variables regarding the type of the ser-vice, moth usage frequency or average amount of money, communication channel used to establish or order the service and the criterion if the service falls within or outside the single provider. Analysis indentified as an optimal number of clusters 3. There were identified mainstream client, active client and the client with the mixed communicati
Název v anglickém jazyce
Classification of the electronic retail core banking market consumers
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the retail core banking services market. In the Czech Republic the consumers can use web accessible free of charge comparison tool for current account offer called the retail bank charges calculator. This system?s database holdsday-to-day usage patterns of every consumer using this calculator. The aim is to classify the Czech e-banking clients that used the calculator during the year 2011. As a data preparations there were performed verification-validation phase, transformationand dimension reduction. The two-step cluster analysis was performed on 11 255 records classified by 19 variables regarding the type of the ser-vice, moth usage frequency or average amount of money, communication channel used to establish or order the service and the criterion if the service falls within or outside the single provider. Analysis indentified as an optimal number of clusters 3. There were identified mainstream client, active client and the client with the mixed communicati
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical methods in economics : proceedings of 30th international conference
ISBN
978-80-7248-779-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
817-822
Název nakladatele
Slezská univerzita. Obchodně podnikatelská fakulta
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
11. 8. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—