Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Listening in foreign language teaching process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000385" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.718" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.718</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.718" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.06.718</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Listening in foreign language teaching process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper has two parts, hi the first one the author mentions on the background of her many years of experience some principles which she holds in the use of listening when teaching professional German in her seminary lessons on the University Hradec Kralove and in her choice of suitable listening texts for her tutorial. The second part of the paper describes the students? and teacher's activities during the listening process and shortly after it, when students use their work sheets. They can check their activities subsequently in their home work, hi this case they have at their disposal all the listening text in printing. The author has published them in a form of a booklet edited by the Faculty

  • Název v anglickém jazyce

    Listening in foreign language teaching process

  • Popis výsledku anglicky

    The paper has two parts, hi the first one the author mentions on the background of her many years of experience some principles which she holds in the use of listening when teaching professional German in her seminary lessons on the University Hradec Kralove and in her choice of suitable listening texts for her tutorial. The second part of the paper describes the students? and teacher's activities during the listening process and shortly after it, when students use their work sheets. They can check their activities subsequently in their home work, hi this case they have at their disposal all the listening text in printing. The author has published them in a form of a booklet edited by the Faculty

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47/2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    47

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    689-693

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus