On Listening Fluency In Seminars Of German Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003526" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S187704281502594X/1-s2.0-S187704281502594X-main.pdf?_tid=e8b0cfd6-7e41-11e5-8cff-00000aab0f27&acdnat=1446125904_6bd5e77f58e2062367be7f06328dfb6a" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S187704281502594X/1-s2.0-S187704281502594X-main.pdf?_tid=e8b0cfd6-7e41-11e5-8cff-00000aab0f27&acdnat=1446125904_6bd5e77f58e2062367be7f06328dfb6a</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.334" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.334</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Listening Fluency In Seminars Of German Language
Popis výsledku v původním jazyce
The terms listening fluency is thought a student's skill of listening to a coherent discourse and understanding it during its performance. The article concentrates on working with a coherent text as a means to improving mastery of listening skill. Afterthe characteristics of texts the author continues with describing of her teaching proceeding in the situation when not only the text itself but also its recording is at her and students' disposal and may be used during seminar work. The examples of vocabularybased exercises are given containing work with derived and compound words. The syntax-based tasks follow up supplemented by examples of some testing the texts' comprehension.
Název v anglickém jazyce
On Listening Fluency In Seminars Of German Language
Popis výsledku anglicky
The terms listening fluency is thought a student's skill of listening to a coherent discourse and understanding it during its performance. The article concentrates on working with a coherent text as a means to improving mastery of listening skill. Afterthe characteristics of texts the author continues with describing of her teaching proceeding in the situation when not only the text itself but also its recording is at her and students' disposal and may be used during seminar work. The examples of vocabularybased exercises are given containing work with derived and compound words. The syntax-based tasks follow up supplemented by examples of some testing the texts' comprehension.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1671-1675
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Malta
Datum konání akce
4. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—