Practicing Students' Writing Skills through eLearning: Automated Evaluation of Text Coherence in Czech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10390206" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10390206 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/RYSOVA2018PRA" target="_blank" >https://library.iated.org/view/RYSOVA2018PRA</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.0557" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.0557</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practicing Students' Writing Skills through eLearning: Automated Evaluation of Text Coherence in Czech
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents possibilities of improving students' writing skills through e-learning. It addresses the topic of automated evaluation of surface text coherence and introduces improvements of a system solving this task for Czech. With the implementation of new morpho-syntactic features, the system works with the reliability of 0.63 macro-average F-score. Except for the overall mark for coherence, the system newly provides also a detailed feedback for users. The user (student) learns stronger and weaker aspects of his or her text in the following language fields: spelling, vocabulary, morphology, syntax, and discourse (in terms of coreference and discourse relations). The student (a learner of Czech) is thus given a detailed evaluation of his or her text, which is available online and gives thus space for practicing writing skills easily through e-learning.
Název v anglickém jazyce
Practicing Students' Writing Skills through eLearning: Automated Evaluation of Text Coherence in Czech
Popis výsledku anglicky
The paper presents possibilities of improving students' writing skills through e-learning. It addresses the topic of automated evaluation of surface text coherence and introduces improvements of a system solving this task for Czech. With the implementation of new morpho-syntactic features, the system works with the reliability of 0.63 macro-average F-score. Except for the overall mark for coherence, the system newly provides also a detailed feedback for users. The user (student) learns stronger and weaker aspects of his or her text in the following language fields: spelling, vocabulary, morphology, syntax, and discourse (in terms of coreference and discourse relations). The student (a learner of Czech) is thus given a detailed evaluation of his or her text, which is available online and gives thus space for practicing writing skills easily through e-learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG16P02B016" target="_blank" >DG16P02B016: Automatické vyhodnocování koherence textu v češtině</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN18 Proceedings
ISBN
978-84-09-02709-5
ISSN
2340-1117
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1963-1970
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia, Spain
Místo konání akce
Palma de Mallorca, Spain
Datum konání akce
2. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—