Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practicing Students' Writing Skills through eLearning: Automated Evaluation of Text Coherence in Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10390206" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10390206 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/RYSOVA2018PRA" target="_blank" >https://library.iated.org/view/RYSOVA2018PRA</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.0557" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.0557</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practicing Students' Writing Skills through eLearning: Automated Evaluation of Text Coherence in Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents possibilities of improving students&apos; writing skills through e-learning. It addresses the topic of automated evaluation of surface text coherence and introduces improvements of a system solving this task for Czech. With the implementation of new morpho-syntactic features, the system works with the reliability of 0.63 macro-average F-score. Except for the overall mark for coherence, the system newly provides also a detailed feedback for users. The user (student) learns stronger and weaker aspects of his or her text in the following language fields: spelling, vocabulary, morphology, syntax, and discourse (in terms of coreference and discourse relations). The student (a learner of Czech) is thus given a detailed evaluation of his or her text, which is available online and gives thus space for practicing writing skills easily through e-learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Practicing Students' Writing Skills through eLearning: Automated Evaluation of Text Coherence in Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents possibilities of improving students&apos; writing skills through e-learning. It addresses the topic of automated evaluation of surface text coherence and introduces improvements of a system solving this task for Czech. With the implementation of new morpho-syntactic features, the system works with the reliability of 0.63 macro-average F-score. Except for the overall mark for coherence, the system newly provides also a detailed feedback for users. The user (student) learns stronger and weaker aspects of his or her text in the following language fields: spelling, vocabulary, morphology, syntax, and discourse (in terms of coreference and discourse relations). The student (a learner of Czech) is thus given a detailed evaluation of his or her text, which is available online and gives thus space for practicing writing skills easily through e-learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG16P02B016" target="_blank" >DG16P02B016: Automatické vyhodnocování koherence textu v češtině</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1963-1970

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca, Spain

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku