Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching German grammar in a University seminar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000386" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.692" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.692</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.692" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.06.692</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching German grammar in a University seminar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prerequisite is that students have a grammar book of German at their disposal during their home preparation. At seminar lessons they work with worksheets. Every sheet represents a content whole. At the same time it is a basis for linguistic analysis andsource material for exercises. The aim of teaching is to deepen student´s knowledge of grammar so that they would be able to formulate their economic needs in writing in a relatively acceptable level of accuracy. Some ways of teaching process are only mentioned, some are described in detail. The teaching focuses on linguistic phenomena specific for German and even in these cases the teaching process and its claims are described in detail and in variant approaches. The checking of studentś activity is also mentioned. The paper is closed by several remarks on evaluating acquired knowledge of grammar phenomena.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching German grammar in a University seminar

  • Popis výsledku anglicky

    Prerequisite is that students have a grammar book of German at their disposal during their home preparation. At seminar lessons they work with worksheets. Every sheet represents a content whole. At the same time it is a basis for linguistic analysis andsource material for exercises. The aim of teaching is to deepen student´s knowledge of grammar so that they would be able to formulate their economic needs in writing in a relatively acceptable level of accuracy. Some ways of teaching process are only mentioned, some are described in detail. The teaching focuses on linguistic phenomena specific for German and even in these cases the teaching process and its claims are described in detail and in variant approaches. The checking of studentś activity is also mentioned. The paper is closed by several remarks on evaluating acquired knowledge of grammar phenomena.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    47

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    535-539

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus