Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANIMATION OF ESSENTIAL CALCULUS CONCEPTS IN MAPLE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50001519" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50001519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANIMATION OF ESSENTIAL CALCULUS CONCEPTS IN MAPLE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The notion of the limit of a real function belongs to essential concepts of calculus. A part of higher schools students has learned the notion in the secondary school mathematics, but, as a rule, the concept of the limit is one of the crucial introductory topics in calculus lectured at universities. Some students understand the concept only intuitively, mainly due to ideas based on the movement of a body. There are different ways how a teacher could demonstrate the correspondence between the intuitive insight and the exact definition of the limit. The paper shows how the concept of limit of a function can be illustrated with Maple animation. The paper deals also with the principle of some other animations, e.g. of continuity of function and the derivative of a function at a point, and the Riemann?s definite integral. More general problems on teaching and learning are discussed, especially those connected with the special role of learning outcomes in calculus.

  • Název v anglickém jazyce

    ANIMATION OF ESSENTIAL CALCULUS CONCEPTS IN MAPLE

  • Popis výsledku anglicky

    The notion of the limit of a real function belongs to essential concepts of calculus. A part of higher schools students has learned the notion in the secondary school mathematics, but, as a rule, the concept of the limit is one of the crucial introductory topics in calculus lectured at universities. Some students understand the concept only intuitively, mainly due to ideas based on the movement of a body. There are different ways how a teacher could demonstrate the correspondence between the intuitive insight and the exact definition of the limit. The paper shows how the concept of limit of a function can be illustrated with Maple animation. The paper deals also with the principle of some other animations, e.g. of continuity of function and the derivative of a function at a point, and the Riemann?s definite integral. More general problems on teaching and learning are discussed, especially those connected with the special role of learning outcomes in calculus.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplimat : journal of applied mathematics

  • ISSN

    1337-6365

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    355-364

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus