Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001307" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001307 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/13:50001307
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využíváníICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest -posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem uče
Název v anglickém jazyce
Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists
Popis výsledku anglicky
The paper presents research results of the two-year pedagogical experiment comparing test scores in three subjects (Database Systems, Management, IT English) taught either in the ICT-supported way, or in the traditional face-to-face way at the Faculty ofInformatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The main research objective was to find out whether the ICT contribute to increasing learners´knowledge and consequently to forming key competences. Didactic tests as the main tool were used within the pedagogical experiment which followed the ?pre-test ? instruction ? post-test ? post-test2? structure. The research sample included 687 respondents. Received results proved there were no statistically significant differences in learners´ knowledge in both approaches to teaching/learning. The results were discussed from two important points of view: (1) teachers´ and learners´ IT competences in teaching/learning and (2) the role of teaching/learning styles. A didact
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXI
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
84-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—