Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

eLearning - 15 Years at Czech Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001482" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    eLearning - 15 Years at Czech Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the beginning of this millennium the European Commission announced eLearning to be a strategic plan for developing new trends in gradual and lifelong education. Analogous to other European countries also in the Czech Republic strong emphasis was put on education, particularly on improving competences in the field of ICT and foreign languages. Adequate changes reflecting these global tendencies in the last decade were run on all levels of the Czech educational system ? from the primary to the tertiarylevel, including the lifelong education. These tendencies are strongly reflected in engineering education. Despite the starting problems in the last decade, eLearning has become a standard within the tertiary education. The eLearning forms of instruction at universities can be used in both gradual study programmes and lifelong education. eLearning can be applied in the distance study programmes, in the combined (part-time) form of instruction or supporting present lessons (blended learn

  • Název v anglickém jazyce

    eLearning - 15 Years at Czech Universities

  • Popis výsledku anglicky

    At the beginning of this millennium the European Commission announced eLearning to be a strategic plan for developing new trends in gradual and lifelong education. Analogous to other European countries also in the Czech Republic strong emphasis was put on education, particularly on improving competences in the field of ICT and foreign languages. Adequate changes reflecting these global tendencies in the last decade were run on all levels of the Czech educational system ? from the primary to the tertiarylevel, including the lifelong education. These tendencies are strongly reflected in engineering education. Despite the starting problems in the last decade, eLearning has become a standard within the tertiary education. The eLearning forms of instruction at universities can be used in both gradual study programmes and lifelong education. eLearning can be applied in the distance study programmes, in the combined (part-time) form of instruction or supporting present lessons (blended learn

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and educational technologies (EET 2013)

  • ISBN

    978-1-61804-203-3

  • ISSN

    2227-4618

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    149-154

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Rhodes Island, Greece

  • Datum konání akce

    16. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku