Škála charakteristik nadání pro předškolní děti ? shody a rozpory v posuzování nadání předškoláků mezi učitelkami MŠ a rodiči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001751" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001751 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/13:50001751
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škála charakteristik nadání pro předškolní děti ? shody a rozpory v posuzování nadání předškoláků mezi učitelkami MŠ a rodiči
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možností využití konkrétní skríninkové metody pro posouzení rozumového nadání v předškolním věku dvěma skupinami dospělých ? učitelkami MŠ a rodiči předškolních dětí. Představena je Škála charakteristik nadání pro předškolní děti od L. Silvermanové, která byla v rámci výzkumu přeložena do češtiny a ověřována z hlediska souběžné validity se standardizovaným testem IQ. Škála byla administrována učitelkám mateřských škol (dále jen MŠ) a zároveň rodičům 56 předškolních dětí, jejichž hodnocení bylo analyzováno z hlediska shod a rozdílů. Výsledky potvrzují, že většina rodičů má tendenci nadání svých dětí mírně nadhodnocovat, poukazují na konkrétní rozdíly v hodnocení učitelek MŠ a rodičů a na jejich možné zdroje.
Název v anglickém jazyce
The Characteristics of Giftedness Scale for preschool age ? similarities and diff erencies in preschool children giftedness assessment between nursery teachers and parents
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibility of using a screening method for the assessment of intellectual giftedness in the preschool age by two groups of persons ? nursery teachers and parents. It presents The Characteristics of Giftedness Scale (CGS) for preschool children from Linda Silverman and its translated Czech version that was being verifi ed from the aspect of parallel validity with a standardized IQ test. This CGS was fi lled in by 2 experienced nursery teachers and by parents of 56 preschool children. Their assessments were analysed from the aspect of similarity and diversity. The results confi rm the assumption that parents mostly tend to overestimate their children, point out particular diff erences in assessment of nursery teachers and parents and consider their possible causes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
68-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—