E-learning reflected in research studies in Czech Republic: comparative analyses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002258" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.386" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.386</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.386" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.386</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning reflected in research studies in Czech Republic: comparative analyses
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with analyses of research activities relating to the ICT-supported university education in the Czech Republic (e-learning). It is divided in two main parts which (1) evaluating 361 studies and structuring them into eight areas of researchin e-learning, identifying main methodological problems detected in dissertation theses and analyzing 81 studies presented on recognized conferences in the Czech Republic; (2) introducing the procedure and partial results of the research reflecting individual learning style within the ICT-supported instruction on university level. Despite the hypotheses were not verified, learners declare higher inner satisfaction with the process of instruction reflecting their preferences.
Název v anglickém jazyce
E-learning reflected in research studies in Czech Republic: comparative analyses
Popis výsledku anglicky
The paper deals with analyses of research activities relating to the ICT-supported university education in the Czech Republic (e-learning). It is divided in two main parts which (1) evaluating 361 studies and structuring them into eight areas of researchin e-learning, identifying main methodological problems detected in dissertation theses and analyzing 81 studies presented on recognized conferences in the Czech Republic; (2) introducing the procedure and partial results of the research reflecting individual learning style within the ICT-supported instruction on university level. Despite the hypotheses were not verified, learners declare higher inner satisfaction with the process of instruction reflecting their preferences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1299-1304
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Rome, Italy
Datum konání akce
5. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000335471201069