Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

M-learning in university environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002512" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    M-learning in university environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Substantial shifts have been detected in approaches how the information and communication technologies are used within the current period. While ten years ago the computer was the only digital device in the family or workplace, currently its role and services are taken over by other ones - smart TV, smartphones, tablets, e-readers etc. Currently M-learning, i.e. using mobile devices for educational purposes, is a new approach how to reach the same objectives as Comenius did - Schola ludus. From the FIM´s point of view M-learning is an approach which uses portable information and communication technologies within the process of instruction and students´ education. It does not matter what device is used - smartphone, notebook, netbook, tablet, ... . Since 2001 the FIM has been using the online education solution based on LMS WebCT/Blackboard technology, and the ´Blackboard Mobile´ was selected for M-learning. There are two main approaches how M-learning can be used: (1) to apply the curr

  • Název v anglickém jazyce

    M-learning in university environment

  • Popis výsledku anglicky

    Substantial shifts have been detected in approaches how the information and communication technologies are used within the current period. While ten years ago the computer was the only digital device in the family or workplace, currently its role and services are taken over by other ones - smart TV, smartphones, tablets, e-readers etc. Currently M-learning, i.e. using mobile devices for educational purposes, is a new approach how to reach the same objectives as Comenius did - Schola ludus. From the FIM´s point of view M-learning is an approach which uses portable information and communication technologies within the process of instruction and students´ education. It does not matter what device is used - smartphone, notebook, netbook, tablet, ... . Since 2001 the FIM has been using the online education solution based on LMS WebCT/Blackboard technology, and the ´Blackboard Mobile´ was selected for M-learning. There are two main approaches how M-learning can be used: (1) to apply the curr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and communication technology in education : proceedings

  • ISBN

    978-80-7464-561-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    187-194

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku