Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SMART LEARNING: ARE WE READY FOR IT?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003885" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003885 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SMART LEARNING: ARE WE READY FOR IT?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays learning, particularly the university learning, is supported with modern information and communication technologies. These technologies also enable electronic learning, known as eLearning, which is now firmly established at almost all institutions of higher learning in developed and developing countries. Moreover, at present eLearning is being taken over by the so-called mobile learning (m-learning), which is possible thanks to the rapid growth of mobile devices such as notebooks, smartphones or tablets. In comparison with eLearning, m-learning provides further opportunities for more effective learning in the sense of its wireless connections, mobility and portability, full ubiquity or instant information sharing. The aim of this article is to explore whether university students at the Faculty of Informatics and Management in Hradec Kralove are well-equipped for this new smart learning and whether they use mobile technologies for their studies or not.

  • Název v anglickém jazyce

    SMART LEARNING: ARE WE READY FOR IT?

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays learning, particularly the university learning, is supported with modern information and communication technologies. These technologies also enable electronic learning, known as eLearning, which is now firmly established at almost all institutions of higher learning in developed and developing countries. Moreover, at present eLearning is being taken over by the so-called mobile learning (m-learning), which is possible thanks to the rapid growth of mobile devices such as notebooks, smartphones or tablets. In comparison with eLearning, m-learning provides further opportunities for more effective learning in the sense of its wireless connections, mobility and portability, full ubiquity or instant information sharing. The aim of this article is to explore whether university students at the Faculty of Informatics and Management in Hradec Kralove are well-equipped for this new smart learning and whether they use mobile technologies for their studies or not.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (Celda 2015)

  • ISBN

    978-989-8533-43-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    341-346

  • Název nakladatele

    IADIS - International association for development of the information society

  • Místo vydání

    Lisboa

  • Místo konání akce

    Maynooth, Greater Dublin; Ireland

  • Datum konání akce

    24. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku