Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of ICT amongst the secondary school graduates towards higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002517" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of ICT amongst the secondary school graduates towards higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces long-term survey results relating to the ICT usage by secondary school graduates in the Czech Republic within the process of selecting a university and starting the university study. Data on applying for the university, collecting information about study programmes, results of entrance exams, access to the Internet, use of ICT in university education and others were collected from secondary school graduates who just enrolled in the first year of university study. Data were collectedby the questionnaire method, compared and analysed. The research started in 1996/7 academic year; the research sample consists of approximately 5,000 respondents. The results clearly show the development of the role of modern technologies within the process of ICT implementation in education

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of ICT amongst the secondary school graduates towards higher education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces long-term survey results relating to the ICT usage by secondary school graduates in the Czech Republic within the process of selecting a university and starting the university study. Data on applying for the university, collecting information about study programmes, results of entrance exams, access to the Internet, use of ICT in university education and others were collected from secondary school graduates who just enrolled in the first year of university study. Data were collectedby the questionnaire method, compared and analysed. The research started in 1996/7 academic year; the research sample consists of approximately 5,000 respondents. The results clearly show the development of the role of modern technologies within the process of ICT implementation in education

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Malaysian software engineering conference (MySEC 2014)

  • ISBN

    978-1-4799-5439-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    69

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    LANGKAWI, MALAYSIA

  • Datum konání akce

    23. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku