The impact of ICT amongst the secondary school graduates towards higher education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002517" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of ICT amongst the secondary school graduates towards higher education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces long-term survey results relating to the ICT usage by secondary school graduates in the Czech Republic within the process of selecting a university and starting the university study. Data on applying for the university, collecting information about study programmes, results of entrance exams, access to the Internet, use of ICT in university education and others were collected from secondary school graduates who just enrolled in the first year of university study. Data were collectedby the questionnaire method, compared and analysed. The research started in 1996/7 academic year; the research sample consists of approximately 5,000 respondents. The results clearly show the development of the role of modern technologies within the process of ICT implementation in education
Název v anglickém jazyce
The impact of ICT amongst the secondary school graduates towards higher education
Popis výsledku anglicky
The paper introduces long-term survey results relating to the ICT usage by secondary school graduates in the Czech Republic within the process of selecting a university and starting the university study. Data on applying for the university, collecting information about study programmes, results of entrance exams, access to the Internet, use of ICT in university education and others were collected from secondary school graduates who just enrolled in the first year of university study. Data were collectedby the questionnaire method, compared and analysed. The research started in 1996/7 academic year; the research sample consists of approximately 5,000 respondents. The results clearly show the development of the role of modern technologies within the process of ICT implementation in education
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Malaysian software engineering conference (MySEC 2014)
ISBN
978-1-4799-5439-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
69
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
LANGKAWI, MALAYSIA
Datum konání akce
23. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—