Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience Tourism in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002830" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience Tourism in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism is one of the major sectors in the global economy. In the Czech Republic this sector has been experiencing a decline since the financial crisis and its share in the GDP declines. The tourism industry itself is growing, but more slowly compared toothers sectors in the Czech Republic. An interesting emerging area that could support the growth of this sector is creative tourism. The market for products of experience tourism in the Czech Republic is growing and there are new products every year. The aim of this paper is to characterize the demand as well as offers of experience tourism in the Czech Republic. Demand will be illustrated using data from a survey carried out among consumers not older than 26 years of age. Within the offers, the case study of chosen companies with experimental tourism products will be characterized.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience Tourism in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is one of the major sectors in the global economy. In the Czech Republic this sector has been experiencing a decline since the financial crisis and its share in the GDP declines. The tourism industry itself is growing, but more slowly compared toothers sectors in the Czech Republic. An interesting emerging area that could support the growth of this sector is creative tourism. The market for products of experience tourism in the Czech Republic is growing and there are new products every year. The aim of this paper is to characterize the demand as well as offers of experience tourism in the Czech Republic. Demand will be illustrated using data from a survey carried out among consumers not older than 26 years of age. Within the offers, the case study of chosen companies with experimental tourism products will be characterized.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IBIMA 2014

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    431-440

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Milano

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku