Experience Tourism in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002830" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002830 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience Tourism in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Tourism is one of the major sectors in the global economy. In the Czech Republic this sector has been experiencing a decline since the financial crisis and its share in the GDP declines. The tourism industry itself is growing, but more slowly compared toothers sectors in the Czech Republic. An interesting emerging area that could support the growth of this sector is creative tourism. The market for products of experience tourism in the Czech Republic is growing and there are new products every year. The aim of this paper is to characterize the demand as well as offers of experience tourism in the Czech Republic. Demand will be illustrated using data from a survey carried out among consumers not older than 26 years of age. Within the offers, the case study of chosen companies with experimental tourism products will be characterized.
Název v anglickém jazyce
Experience Tourism in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Tourism is one of the major sectors in the global economy. In the Czech Republic this sector has been experiencing a decline since the financial crisis and its share in the GDP declines. The tourism industry itself is growing, but more slowly compared toothers sectors in the Czech Republic. An interesting emerging area that could support the growth of this sector is creative tourism. The market for products of experience tourism in the Czech Republic is growing and there are new products every year. The aim of this paper is to characterize the demand as well as offers of experience tourism in the Czech Republic. Demand will be illustrated using data from a survey carried out among consumers not older than 26 years of age. Within the offers, the case study of chosen companies with experimental tourism products will be characterized.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IBIMA 2014
ISBN
978-0-9860419-3-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
431-440
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Milano
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—