Design requirements of usability and aesthetics for e-learning purposes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002919" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002919 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05503-9_23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05503-9_23</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05503-9_23" target="_blank" >10.1007/978-3-319-05503-9_23</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design requirements of usability and aesthetics for e-learning purposes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents principal design requirements, in terms of usability and aesthetics, for e-learning purposes. Usability and aesthetic attributes applicable for standalone materials as well as e-learning applications are identified, based on research of existing literature and experience. Design requirements are then defined from logically coherent groups of these attributes, namely: legibility, design consistency, visual presentation, content arrangement and content adjustment. Specified requirements are further discussed according to their role in e-learning, application and frequent mistakes based on experience.
Název v anglickém jazyce
Design requirements of usability and aesthetics for e-learning purposes
Popis výsledku anglicky
This paper presents principal design requirements, in terms of usability and aesthetics, for e-learning purposes. Usability and aesthetic attributes applicable for standalone materials as well as e-learning applications are identified, based on research of existing literature and experience. Design requirements are then defined from logically coherent groups of these attributes, namely: legibility, design consistency, visual presentation, content arrangement and content adjustment. Specified requirements are further discussed according to their role in e-learning, application and frequent mistakes based on experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studies in computational intelligence
ISBN
978-3-319-05502-2
ISSN
1860-949X
e-ISSN
1860-9503
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
235-245
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Bangkok, Thailand
Datum konání akce
7. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—