Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design requirements of usability and aesthetics for e-learning purposes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002919" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002919 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05503-9_23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05503-9_23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05503-9_23" target="_blank" >10.1007/978-3-319-05503-9_23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design requirements of usability and aesthetics for e-learning purposes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents principal design requirements, in terms of usability and aesthetics, for e-learning purposes. Usability and aesthetic attributes applicable for standalone materials as well as e-learning applications are identified, based on research of existing literature and experience. Design requirements are then defined from logically coherent groups of these attributes, namely: legibility, design consistency, visual presentation, content arrangement and content adjustment. Specified requirements are further discussed according to their role in e-learning, application and frequent mistakes based on experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Design requirements of usability and aesthetics for e-learning purposes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents principal design requirements, in terms of usability and aesthetics, for e-learning purposes. Usability and aesthetic attributes applicable for standalone materials as well as e-learning applications are identified, based on research of existing literature and experience. Design requirements are then defined from logically coherent groups of these attributes, namely: legibility, design consistency, visual presentation, content arrangement and content adjustment. Specified requirements are further discussed according to their role in e-learning, application and frequent mistakes based on experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studies in computational intelligence

  • ISBN

    978-3-319-05502-2

  • ISSN

    1860-949X

  • e-ISSN

    1860-9503

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    235-245

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Bangkok, Thailand

  • Datum konání akce

    7. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku