Using Assignment Models to Analyze Programming Performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002957" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002957 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Assignment Models to Analyze Programming Performance
Popis výsledku v původním jazyce
Dehnadi et al. developed a programming aptitude test, which aims to predict, without requiring any prior programming experience, whether a person can become a programmer. The test results, however, do not seem to have the promised predictive power. Various authors have shown that the test cannot be used to predict programming aptitude with sufficient precision. This article analyses Dehnadi´s test from a different perspective - we use the same set of questions and answers and try to devise an alternative evaluation method based on statistical methods.
Název v anglickém jazyce
Using Assignment Models to Analyze Programming Performance
Popis výsledku anglicky
Dehnadi et al. developed a programming aptitude test, which aims to predict, without requiring any prior programming experience, whether a person can become a programmer. The test results, however, do not seem to have the promised predictive power. Various authors have shown that the test cannot be used to predict programming aptitude with sufficient precision. This article analyses Dehnadi´s test from a different perspective - we use the same set of questions and answers and try to devise an alternative evaluation method based on statistical methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.45.0014" target="_blank" >EE2.3.45.0014: Věda na dosah ruky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education : proceedings of 11th International conference
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
571-576
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—