Programming capabilities evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000158" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000158 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000158
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Programming capabilities evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s programming skills. Despite a heroic academic effort and many different theoretical researches which deal with the question of how to develop these skills, a substantial minority of students fails introductory programming course. We observed this fact at our university and noticed it?s similar at other universities. Saeed Dehnadi designed in 2006 a test focused on programming aptitude. His test asserts to predict success or failure of novices in the field of programming. We have used it to test our freshmen at the beginning of their first programming course. The aim of this paper is to discuss the obtained results. Firstly, we introduce our approach to developing algorithmic thinking of freshmen studying at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové. Secondly, we briefly introduce Dehnadi?s test. Finally, we discuss the results of the
Název v anglickém jazyce
Programming capabilities evaluation
Popis výsledku anglicky
An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s programming skills. Despite a heroic academic effort and many different theoretical researches which deal with the question of how to develop these skills, a substantial minority of students fails introductory programming course. We observed this fact at our university and noticed it?s similar at other universities. Saeed Dehnadi designed in 2006 a test focused on programming aptitude. His test asserts to predict success or failure of novices in the field of programming. We have used it to test our freshmen at the beginning of their first programming course. The aim of this paper is to discuss the obtained results. Firstly, we introduce our approach to developing algorithmic thinking of freshmen studying at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové. Secondly, we briefly introduce Dehnadi?s test. Finally, we discuss the results of the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education 2012 : proceedings
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
397-405
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000310175100043