Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programming capabilities evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000158" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000158 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/12:50000158

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Programming capabilities evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s programming skills. Despite a heroic academic effort and many different theoretical researches which deal with the question of how to develop these skills, a substantial minority of students fails introductory programming course. We observed this fact at our university and noticed it?s similar at other universities. Saeed Dehnadi designed in 2006 a test focused on programming aptitude. His test asserts to predict success or failure of novices in the field of programming. We have used it to test our freshmen at the beginning of their first programming course. The aim of this paper is to discuss the obtained results. Firstly, we introduce our approach to developing algorithmic thinking of freshmen studying at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové. Secondly, we briefly introduce Dehnadi?s test. Finally, we discuss the results of the

  • Název v anglickém jazyce

    Programming capabilities evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s programming skills. Despite a heroic academic effort and many different theoretical researches which deal with the question of how to develop these skills, a substantial minority of students fails introductory programming course. We observed this fact at our university and noticed it?s similar at other universities. Saeed Dehnadi designed in 2006 a test focused on programming aptitude. His test asserts to predict success or failure of novices in the field of programming. We have used it to test our freshmen at the beginning of their first programming course. The aim of this paper is to discuss the obtained results. Firstly, we introduce our approach to developing algorithmic thinking of freshmen studying at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové. Secondly, we briefly introduce Dehnadi?s test. Finally, we discuss the results of the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education 2012 : proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    397-405

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100043