Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programming courses reflecting students' aptitude testing and implementing learning style preferences research results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50003984" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50003984 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/16:50003984

  • Výsledek na webu

    <a href="http://naun.org/cms.action?id=12110" target="_blank" >http://naun.org/cms.action?id=12110</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Programming courses reflecting students' aptitude testing and implementing learning style preferences research results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student's programming skills. Despite a heroic academic effort and many different theoretical researches which deal with the question of how to develop these skills, a substantial minority of students fail introductory programming course. We observed this fact at our university and noticed it is similar to other universities. To change this disadvantageous situation we aimed our attention at a research concerning students' programming capabilities evaluation with regard to the input Dehnadi's test focused on programming aptitude. Within research most often students' mistakes have been deeply examined and study materials have been innovated. The paper describes our research and introduces an innovative study material successfully supporting student's programming skills development.

  • Název v anglickém jazyce

    Programming courses reflecting students' aptitude testing and implementing learning style preferences research results

  • Popis výsledku anglicky

    An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student's programming skills. Despite a heroic academic effort and many different theoretical researches which deal with the question of how to develop these skills, a substantial minority of students fail introductory programming course. We observed this fact at our university and noticed it is similar to other universities. To change this disadvantageous situation we aimed our attention at a research concerning students' programming capabilities evaluation with regard to the input Dehnadi's test focused on programming aptitude. Within research most often students' mistakes have been deeply examined and study materials have been innovated. The paper describes our research and introduces an innovative study material successfully supporting student's programming skills development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of mathematics and computers in simulation

  • ISSN

    1998-0159

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    218-225

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84964047948