Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENTS? PROGRAMMING CAPABILITIES EVALUATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001495" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001495 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/13:50001495

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENTS? PROGRAMMING CAPABILITIES EVALUATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové, we began a research concerning students? programming capabilities evaluation with regard to the input test created by Saeed Dehnadi two years ago and the first results were presented at the ERIE conference in 2012. In 2006, Saeed Dehnadi designed a test focused on programming aptitude. His test aims to predict success or failure of novices in the field of programming. We have used Dehnadi?s test to test our first-year students at the beginning of their first programming course. Last year we also conducted this research at the Faculty of Science, University of Hradec Králové. In this paper we discuss the results obtained. We devote attention not only to the total results gainedfrom the examination tests in comparison to the Dehnadi test of programming capabilities as well as to the results obtained at the Faculty of Informatics and Management, but we also concentrate on the results gained from each partial exam

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENTS? PROGRAMMING CAPABILITIES EVALUATION

  • Popis výsledku anglicky

    At the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové, we began a research concerning students? programming capabilities evaluation with regard to the input test created by Saeed Dehnadi two years ago and the first results were presented at the ERIE conference in 2012. In 2006, Saeed Dehnadi designed a test focused on programming aptitude. His test aims to predict success or failure of novices in the field of programming. We have used Dehnadi?s test to test our first-year students at the beginning of their first programming course. Last year we also conducted this research at the Faculty of Science, University of Hradec Králové. In this paper we discuss the results obtained. We devote attention not only to the total results gainedfrom the examination tests in comparison to the Dehnadi test of programming capabilities as well as to the results obtained at the Faculty of Informatics and Management, but we also concentrate on the results gained from each partial exam

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education 2013 : proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    434-440

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000057