Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framework for Managing of Learning Resources for Specific Knowledge Areas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002968" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ebooks.iospress.nl/volumearticle/37342" target="_blank" >http://www.ebooks.iospress.nl/volumearticle/37342</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-434-3-565" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-434-3-565</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framework for Managing of Learning Resources for Specific Knowledge Areas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a framework for web-based application, which aspires to maintain learning resources, for purposes of learning courses or organizations. The goal is to create resource-rich hierarchical learning environment, which supports collaborative building of learning resources for specific domain. This paper presents basic model with essential user activities, proposal of information architecture and implementation. Presented version of the learning management system is based on principle of shared hierarchy, user contribution and moderated improvement of learning resources. This includes possibility of entry customization for active students as well as creating new entries and custom groups. Teachers can then evaluate new custom entries, which - if approved - they can add to shared hierarchy, accessible for other learners as well. This continuous process can successfully lead to collaborative building of learning resources and thus enrich communities of teachers and active st

  • Název v anglickém jazyce

    Framework for Managing of Learning Resources for Specific Knowledge Areas

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a framework for web-based application, which aspires to maintain learning resources, for purposes of learning courses or organizations. The goal is to create resource-rich hierarchical learning environment, which supports collaborative building of learning resources for specific domain. This paper presents basic model with essential user activities, proposal of information architecture and implementation. Presented version of the learning management system is based on principle of shared hierarchy, user contribution and moderated improvement of learning resources. This includes possibility of entry customization for active students as well as creating new entries and custom groups. Teachers can then evaluate new custom entries, which - if approved - they can add to shared hierarchy, accessible for other learners as well. This continuous process can successfully lead to collaborative building of learning resources and thus enrich communities of teachers and active st

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New trends in software methodologies, tools and techniques

  • ISBN

    978-1-61499-434-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    565-576

  • Název nakladatele

    IOS press

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Langkawi, Malajsie

  • Datum konání akce

    22. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000350151300042