The van Hiele geometry thinking levels: gender and school type differences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50014330" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50014330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012749" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012749</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1257" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1257</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The van Hiele geometry thinking levels: gender and school type differences
Popis výsledku v původním jazyce
This research shows that it would be very appropriate to divide the teaching of geometry into different levels according to van Hiele theory. Secondary schools, with regard to their specialization, should determine what levels they want to achieve, and adapt teaching geometry to that goal. Our research also shows that Van Hiele levels are equally suitable for both genders.
Název v anglickém jazyce
The van Hiele geometry thinking levels: gender and school type differences
Popis výsledku anglicky
This research shows that it would be very appropriate to divide the teaching of geometry into different levels according to van Hiele theory. Secondary schools, with regard to their specialization, should determine what levels they want to achieve, and adapt teaching geometry to that goal. Our research also shows that Van Hiele levels are equally suitable for both genders.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
977-981
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Antalya, TURKEY
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380881700123