The van Hiele Model of Geometric Thinking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50001212" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50001212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The van Hiele Model of Geometric Thinking
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents an overview of the van Hiele model. The van Hiele theory describes how young people learn geometry. It postulates five levels of geometric thinking (visualisation, analysis, abstraction, formal deduction and rigor). Each levels usesits own language and symbols. Students or pupils pass through the levels "step by step". This hierarchical order helps them to achieve better understanding and results. Conclusion of the paper deals with possibilities how to apply this theory on Czech mathematical education.
Název v anglickém jazyce
The van Hiele Model of Geometric Thinking
Popis výsledku anglicky
This article presents an overview of the van Hiele model. The van Hiele theory describes how young people learn geometry. It postulates five levels of geometric thinking (visualisation, analysis, abstraction, formal deduction and rigor). Each levels usesits own language and symbols. Students or pupils pass through the levels "step by step". This hierarchical order helps them to achieve better understanding and results. Conclusion of the paper deals with possibilities how to apply this theory on Czech mathematical education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WDS 2012 : proceedings of contributed papers, part I. Mathematics and computer sciences
ISBN
978-80-7378-224-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
72-75
Název nakladatele
Matfyzpress
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
29. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—