The van Hiele Levels at Czech Secondary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50002739" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50002739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002396" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002396</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.209" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.209</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The van Hiele Levels at Czech Secondary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the results of a pilot study based on the van Hiele theory of geometric thinking at Czech secondary schools. The van Hiele theory describes how young people learn geometry. It postulates five levels of geometric thinking. Usiskin later tested the ability of the van Hiele theory to describe and predict the performance of students in secondary school geometry. Our pilot study aimed to verify the test structure of the Usiskin's test in the Czech secondary schools, and to compare the outcomes with American results.
Název v anglickém jazyce
The van Hiele Levels at Czech Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the results of a pilot study based on the van Hiele theory of geometric thinking at Czech secondary schools. The van Hiele theory describes how young people learn geometry. It postulates five levels of geometric thinking. Usiskin later tested the ability of the van Hiele theory to describe and predict the performance of students in secondary school geometry. Our pilot study aimed to verify the test structure of the Usiskin's test in the Czech secondary schools, and to compare the outcomes with American results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
912-918
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—