Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning in mind maps of Czech and Kazakhstan university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50002510" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50002510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002669" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002669</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.236" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.236</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning in mind maps of Czech and Kazakhstan university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Both the Czech Republic and Kazakhstan, reflecting social changes and latest technical and technological development, have implemented the ICT into education and claimed e-learning became standard within higher education. As the systems of education andprocess of ICT implementation are similar in both countries, we focused on the problem how the term of e-learning is understood by technical university students, monitoring the state and highlighting similarities and differences. The method of mind mapping was applied, being based on the Khan's concept of eight-dimensional concept of e-learning. The collected data were analyzed under two criteria: number of dimensions accepted from the Khan's concept and the entire dimensions included/non-included in individual students' concept. The results were presented in the form of commented diagrams. The results showed the content focus of study programmes strongly corresponded to individual students' concepts of e-learning and both similar featu

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning in mind maps of Czech and Kazakhstan university students

  • Popis výsledku anglicky

    Both the Czech Republic and Kazakhstan, reflecting social changes and latest technical and technological development, have implemented the ICT into education and claimed e-learning became standard within higher education. As the systems of education andprocess of ICT implementation are similar in both countries, we focused on the problem how the term of e-learning is understood by technical university students, monitoring the state and highlighting similarities and differences. The method of mind mapping was applied, being based on the Khan's concept of eight-dimensional concept of e-learning. The collected data were analyzed under two criteria: number of dimensions accepted from the Khan's concept and the entire dimensions included/non-included in individual students' concept. The results were presented in the form of commented diagrams. The results showed the content focus of study programmes strongly corresponded to individual students' concepts of e-learning and both similar featu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1229-1234

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kyrenia, Cyprus

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku