Concept of e-learning reflected in mind maps of university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50001325" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50001325 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.404" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.404</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.404" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.404</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept of e-learning reflected in mind maps of university students
Popis výsledku v původním jazyce
Mind mapping as a research method provides a multi-dimensional insight and discovers deeper levels of learner´s preconcepts. The research focuses on the problem how university students understand the phenomenon of e-learning. Respondents worked with theeight-dimensional model of e-learning by Khan, both making changes in the model or constructing their own concept. The research group included 104 respondents, students of IT study programmes at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The results were analyzed according to four criteria and showed that students of informatics understood e-learning not only as the (future) IT experts but also as the educational tool.
Název v anglickém jazyce
Concept of e-learning reflected in mind maps of university students
Popis výsledku anglicky
Mind mapping as a research method provides a multi-dimensional insight and discovers deeper levels of learner´s preconcepts. The research focuses on the problem how university students understand the phenomenon of e-learning. Respondents worked with theeight-dimensional model of e-learning by Khan, both making changes in the model or constructing their own concept. The research group included 104 respondents, students of IT study programmes at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The results were analyzed according to four criteria and showed that students of informatics understood e-learning not only as the (future) IT experts but also as the educational tool.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1394-1399
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Roma, Italy
Datum konání akce
5. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000335471201087