Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept of e-learning reflected in mind maps of university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50001325" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50001325 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.404" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.404</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.404" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.404</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept of e-learning reflected in mind maps of university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mind mapping as a research method provides a multi-dimensional insight and discovers deeper levels of learner´s preconcepts. The research focuses on the problem how university students understand the phenomenon of e-learning. Respondents worked with theeight-dimensional model of e-learning by Khan, both making changes in the model or constructing their own concept. The research group included 104 respondents, students of IT study programmes at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The results were analyzed according to four criteria and showed that students of informatics understood e-learning not only as the (future) IT experts but also as the educational tool.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of e-learning reflected in mind maps of university students

  • Popis výsledku anglicky

    Mind mapping as a research method provides a multi-dimensional insight and discovers deeper levels of learner´s preconcepts. The research focuses on the problem how university students understand the phenomenon of e-learning. Respondents worked with theeight-dimensional model of e-learning by Khan, both making changes in the model or constructing their own concept. The research group included 104 respondents, students of IT study programmes at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The results were analyzed according to four criteria and showed that students of informatics understood e-learning not only as the (future) IT experts but also as the educational tool.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1394-1399

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Roma, Italy

  • Datum konání akce

    5. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000335471201087