Monitoring the concept of e-learning in mind maps of university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001310" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Monitoring the concept of e-learning in mind maps of university students
Popis výsledku v původním jazyce
The research applying the method of mind mapping was held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, in 2012. The research objective was to monitor how students understand the term of e-learning. The method of mind mapping was used in the less-traditional form, when learners were provided the Khan´s eight-dimension schema of e-learning and defined the dimensions reflecting their individual concept of e-learning. The research sample included 104 respondents enrolled in the first year of Applied Informatics and Information Management study programmes. The collected data were processed by the method of frequency analysis reflecting pre-defined criteria, covering the analysis of terms used in the respondents´mind maps fromvarious points of views.
Název v anglickém jazyce
Monitoring the concept of e-learning in mind maps of university students
Popis výsledku anglicky
The research applying the method of mind mapping was held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, in 2012. The research objective was to monitor how students understand the term of e-learning. The method of mind mapping was used in the less-traditional form, when learners were provided the Khan´s eight-dimension schema of e-learning and defined the dimensions reflecting their individual concept of e-learning. The research sample included 104 respondents enrolled in the first year of Applied Informatics and Information Management study programmes. The collected data were processed by the method of frequency analysis reflecting pre-defined criteria, covering the analysis of terms used in the respondents´mind maps fromvarious points of views.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
e-Learning (ECEL 2013) : proceedings of the 12th European conference
ISBN
978-1-909507-84-5
ISSN
2048-8645
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
463-469
Název nakladatele
Academic conferences
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Sophia Antipolis
Datum konání akce
30. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—