Communication self-reflection in language education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003479" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030104" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030104</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.735" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.735</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communication self-reflection in language education
Popis výsledku v původním jazyce
Full value communication is not defined only from the cognitive point of view but also from the viewpoint of value, emotion and action. In this context we consider significant the fact that pupils, students and teachers should develop not only communication skills, break ice in communication and get improved in using ICT but also they should be willing and able to implement communication self-reflection. Communication self-reflection particularly focuses on the following questions: How do I communicateand which way do I assert myself? How do I try to understand, listen to or lend an ear to someone? Which means of communication do I control? What and why do I preferably communicate about? Is communication an objective or a means for me? What does requirement of acceptance, respect and tolerance mean for communication? Am I able to accept, respect and tolerate others? Results of studentś reflection on these questions will be presented in the paper output.
Název v anglickém jazyce
Communication self-reflection in language education
Popis výsledku anglicky
Full value communication is not defined only from the cognitive point of view but also from the viewpoint of value, emotion and action. In this context we consider significant the fact that pupils, students and teachers should develop not only communication skills, break ice in communication and get improved in using ICT but also they should be willing and able to implement communication self-reflection. Communication self-reflection particularly focuses on the following questions: How do I communicateand which way do I assert myself? How do I try to understand, listen to or lend an ear to someone? Which means of communication do I control? What and why do I preferably communicate about? Is communication an objective or a means for me? What does requirement of acceptance, respect and tolerance mean for communication? Am I able to accept, respect and tolerate others? Results of studentś reflection on these questions will be presented in the paper output.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
45-50
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Barcelona, Španělsko
Datum konání akce
28. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—