Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communication self-reflection in language education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003479" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030104" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815030104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.735" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.735</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communication self-reflection in language education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Full value communication is not defined only from the cognitive point of view but also from the viewpoint of value, emotion and action. In this context we consider significant the fact that pupils, students and teachers should develop not only communication skills, break ice in communication and get improved in using ICT but also they should be willing and able to implement communication self-reflection. Communication self-reflection particularly focuses on the following questions: How do I communicateand which way do I assert myself? How do I try to understand, listen to or lend an ear to someone? Which means of communication do I control? What and why do I preferably communicate about? Is communication an objective or a means for me? What does requirement of acceptance, respect and tolerance mean for communication? Am I able to accept, respect and tolerate others? Results of studentś reflection on these questions will be presented in the paper output.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication self-reflection in language education

  • Popis výsledku anglicky

    Full value communication is not defined only from the cognitive point of view but also from the viewpoint of value, emotion and action. In this context we consider significant the fact that pupils, students and teachers should develop not only communication skills, break ice in communication and get improved in using ICT but also they should be willing and able to implement communication self-reflection. Communication self-reflection particularly focuses on the following questions: How do I communicateand which way do I assert myself? How do I try to understand, listen to or lend an ear to someone? Which means of communication do I control? What and why do I preferably communicate about? Is communication an objective or a means for me? What does requirement of acceptance, respect and tolerance mean for communication? Am I able to accept, respect and tolerate others? Results of studentś reflection on these questions will be presented in the paper output.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    45-50

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Barcelona, Španělsko

  • Datum konání akce

    28. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku