Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of social networks in banking: a study in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003595" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00036846.2015.1064083" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00036846.2015.1064083</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00036846.2015.1064083" target="_blank" >10.1080/00036846.2015.1064083</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of social networks in banking: a study in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social networks are becoming more and more important nowadays. Apart from regular users of the Internet, companies have started to use them in their business. Their potential is that a great number of people, future clients of big companies, use them ona daily basis. Thus, the aim of this article is to analyse the use of social networks in the banking sector of the Czech Republic, particularly with respect to customer support. The methods of this study include common data analysis and professional analysis. Common data analysis consists of the evaluation of public data from social networks and web pages of the selected bank institutions. The professional analysis is conducted by paid professional analytical tools that provide more detailed statistics.The findings of the study show that social networks are now well-established tools for the Czech banks to attract both their current and potential clients. The Czech banks seem to care about their clients by trying to meet their needs. C

  • Název v anglickém jazyce

    Use of social networks in banking: a study in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks are becoming more and more important nowadays. Apart from regular users of the Internet, companies have started to use them in their business. Their potential is that a great number of people, future clients of big companies, use them ona daily basis. Thus, the aim of this article is to analyse the use of social networks in the banking sector of the Czech Republic, particularly with respect to customer support. The methods of this study include common data analysis and professional analysis. Common data analysis consists of the evaluation of public data from social networks and web pages of the selected bank institutions. The professional analysis is conducted by paid professional analytical tools that provide more detailed statistics.The findings of the study show that social networks are now well-established tools for the Czech banks to attract both their current and potential clients. The Czech banks seem to care about their clients by trying to meet their needs. C

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied economics

  • ISSN

    0003-6846

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    57

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    6155-6169

  • Kód UT WoS článku

    000361650500001

  • EID výsledku v databázi Scopus