Pre-conditions for efficient m-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003693" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2015.7095979" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2015.7095979</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2015.7095979" target="_blank" >10.1109/EDUCON.2015.7095979</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-conditions for efficient m-learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a current topic in education relating to the use of latest technologies in higher education. Its main objective is to contribute to the m-learning didactics, i.e. how to implement mobile devices in the process of instruction reflecting their advantages and limits. In the research running in the sample group of engineering (IT) students, first, the ownership and use of mobile devices was detected, both for private and education purposes; second, Comenius' didactic principles were summarized and reflected in recommendations how to apply them in m-learning; third, the collected data were compared to other related researches.
Název v anglickém jazyce
Pre-conditions for efficient m-learning
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a current topic in education relating to the use of latest technologies in higher education. Its main objective is to contribute to the m-learning didactics, i.e. how to implement mobile devices in the process of instruction reflecting their advantages and limits. In the research running in the sample group of engineering (IT) students, first, the ownership and use of mobile devices was detected, both for private and education purposes; second, Comenius' didactic principles were summarized and reflected in recommendations how to apply them in m-learning; third, the collected data were compared to other related researches.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDUCON 2015 : proceedings of IEEE global engineering education conference
ISBN
978-1-4799-1908-6
ISSN
2165-9559
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
255-261
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Tallinn
Datum konání akce
18. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—