Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of 3D Rendering by Simplification of Complicated Scene for Mobile Clients of Web Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50004182" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50004182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24306-1_1" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24306-1_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24306-1_1" target="_blank" >10.1007/978-3-319-24306-1_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of 3D Rendering by Simplification of Complicated Scene for Mobile Clients of Web Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer graphics in combination with mobile devices find much use in the fields of entertainment, education and data displaying. The amount of information that is possible to provide to the user depends greatly on the optimization of graphic chain in the development of given application. There is a large area of web based software solutions where the speed and fluency of visualization and rendering are the most important parameters of user satisfaction when using of mobile client application. The important element is simplification of the scene by removing objects that are not currently visible. The methods that can be used as a solution for these problems are frustum culling, occlusion culling and level of detail. The work describes implementation ofthe first of mentioned methods on the Android platform and it includes a comparison of results from different devices when displaying a complicated 3D scene.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of 3D Rendering by Simplification of Complicated Scene for Mobile Clients of Web Systems

  • Popis výsledku anglicky

    Computer graphics in combination with mobile devices find much use in the fields of entertainment, education and data displaying. The amount of information that is possible to provide to the user depends greatly on the optimization of graphic chain in the development of given application. There is a large area of web based software solutions where the speed and fluency of visualization and rendering are the most important parameters of user satisfaction when using of mobile client application. The important element is simplification of the scene by removing objects that are not currently visible. The methods that can be used as a solution for these problems are frustum culling, occlusion culling and level of detail. The work describes implementation ofthe first of mentioned methods on the Android platform and it includes a comparison of results from different devices when displaying a complicated 3D scene.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computational collective intelligence. Part II.

  • ISBN

    978-3-319-24306-1

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3-12

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    21. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366123600001