Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities for development and use of 3D applications on the android platform

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005027" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49390-8_51" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49390-8_51</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49390-8_51" target="_blank" >10.1007/978-3-662-49390-8_51</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities for development and use of 3D applications on the android platform

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer graphics in combination with mobile devices finds many applications in the fields of entertainment, education or displaying data. The amount of information that can be shown to the user in real time depends mostly on the speed of visualisation process and thus on the optimization of the graphic chain during application development. For the development of optimized solution, the developers need to be familiar with the possibilities and differences of the developing platform. An appropriate way can be the implementation of graphics engine and sample scenes that show basic indicators of a quality level of current smart devices. This paper focuses on the problem of selecting a proper graphics engine for selected visualization task as well as the optimization of several most used techniques for visualisation of different types of 3D effects. Quality of the implementation is finally evaluated on the developed testing engine which provides relevant data in the sense of Frame per Second (FPS) based on the visualisation speed. The second aspect of quality is evaluated by the visual correctness of four selected scenes such as water level, volumetric light scattering, fur simulation and forest.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities for development and use of 3D applications on the android platform

  • Popis výsledku anglicky

    Computer graphics in combination with mobile devices finds many applications in the fields of entertainment, education or displaying data. The amount of information that can be shown to the user in real time depends mostly on the speed of visualisation process and thus on the optimization of the graphic chain during application development. For the development of optimized solution, the developers need to be familiar with the possibilities and differences of the developing platform. An appropriate way can be the implementation of graphics engine and sample scenes that show basic indicators of a quality level of current smart devices. This paper focuses on the problem of selecting a proper graphics engine for selected visualization task as well as the optimization of several most used techniques for visualisation of different types of 3D effects. Quality of the implementation is finally evaluated on the developed testing engine which provides relevant data in the sense of Frame per Second (FPS) based on the visualisation speed. The second aspect of quality is evaluated by the visual correctness of four selected scenes such as water level, volumetric light scattering, fur simulation and forest.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-662-49389-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    519-529

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Morioka; Japan

  • Datum konání akce

    14. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389381200051