Mascil Project, or How to Improve the Interest in Engineering Studies and Professions of Primary and Secondary School Learners
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50004282" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50004282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318135" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318135</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318135" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318135</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mascil Project, or How to Improve the Interest in Engineering Studies and Professions of Primary and Secondary School Learners
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the Mascil (Mathematics and Science for Life) project conducted within the 7th Framework EU Programme. First, the project is introduced with particular emphasis on project outcomes - teaching materials and methodologies for practicein Mathematics and Science teaching, and ways of their dissemination via national multipliers. Then, the inquiry based instruction is described and analysed, emphasizing the application of outcomes to the "World of Work" (WoW). Finally, inter-relations between the Mascil project and engineering education, including the interest increase in engineering education and professions are discussed from practical and curricular view.
Název v anglickém jazyce
Mascil Project, or How to Improve the Interest in Engineering Studies and Professions of Primary and Secondary School Learners
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the Mascil (Mathematics and Science for Life) project conducted within the 7th Framework EU Programme. First, the project is introduced with particular emphasis on project outcomes - teaching materials and methodologies for practicein Mathematics and Science teaching, and ways of their dissemination via national multipliers. Then, the inquiry based instruction is described and analysed, emphasizing the application of outcomes to the "World of Work" (WoW). Finally, inter-relations between the Mascil project and engineering education, including the interest increase in engineering education and professions are discussed from practical and curricular view.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interactive collaborative learning (ICL 2015)
ISBN
978-1-4799-8706-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
827-831
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Florencie
Datum konání akce
20. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—