Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mascil Project, or How to Improve the Interest in Engineering Studies and Professions of Primary and Secondary School Learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50004282" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50004282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318135" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318135</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318135" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318135</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mascil Project, or How to Improve the Interest in Engineering Studies and Professions of Primary and Secondary School Learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the Mascil (Mathematics and Science for Life) project conducted within the 7th Framework EU Programme. First, the project is introduced with particular emphasis on project outcomes - teaching materials and methodologies for practicein Mathematics and Science teaching, and ways of their dissemination via national multipliers. Then, the inquiry based instruction is described and analysed, emphasizing the application of outcomes to the "World of Work" (WoW). Finally, inter-relations between the Mascil project and engineering education, including the interest increase in engineering education and professions are discussed from practical and curricular view.

  • Název v anglickém jazyce

    Mascil Project, or How to Improve the Interest in Engineering Studies and Professions of Primary and Secondary School Learners

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the Mascil (Mathematics and Science for Life) project conducted within the 7th Framework EU Programme. First, the project is introduced with particular emphasis on project outcomes - teaching materials and methodologies for practicein Mathematics and Science teaching, and ways of their dissemination via national multipliers. Then, the inquiry based instruction is described and analysed, emphasizing the application of outcomes to the "World of Work" (WoW). Finally, inter-relations between the Mascil project and engineering education, including the interest increase in engineering education and professions are discussed from practical and curricular view.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive collaborative learning (ICL 2015)

  • ISBN

    978-1-4799-8706-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    827-831

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Florencie

  • Datum konání akce

    20. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku