Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional and General Education – Curricular Bridges Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50005424" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50005424 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/17:50005424

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-50337-0_46" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-50337-0_46</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_46" target="_blank" >10.1007/978-3-319-50337-0_46</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional and General Education – Curricular Bridges Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Been applied as successful motivation and preparation for technical studies and future engineering professions, innovations in general mathematics and natural sciences education with orientation to inquiry based learning (IBL) and its con-nection to the world of work (WoW) are described and discussed in the paper. This topic is worked out within the 7th Framework Programme of EU Mascil (Mathematics and Science in Life) project. Its main objective is (1) to develop complex tasks for teaching and learning practice in mathematics and natural sci-ences highlighting the world of work and (2) to provide teachers the methodolo-gy courses to increase their professional skills. The project feedback from the Czech teachers´ environment is mostly positive, which provides chance to attract not only traditionally motivated teachers but also those expecting any outer moti-vation incentive.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional and General Education – Curricular Bridges Building

  • Popis výsledku anglicky

    Been applied as successful motivation and preparation for technical studies and future engineering professions, innovations in general mathematics and natural sciences education with orientation to inquiry based learning (IBL) and its con-nection to the world of work (WoW) are described and discussed in the paper. This topic is worked out within the 7th Framework Programme of EU Mascil (Mathematics and Science in Life) project. Its main objective is (1) to develop complex tasks for teaching and learning practice in mathematics and natural sci-ences highlighting the world of work and (2) to provide teachers the methodolo-gy courses to increase their professional skills. The project feedback from the Czech teachers´ environment is mostly positive, which provides chance to attract not only traditionally motivated teachers but also those expecting any outer moti-vation incentive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive Collaborative Learning

  • ISBN

    978-3-319-50336-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    494-500

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Belfast

  • Datum konání akce

    21. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku