Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social networks and their use in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50013558" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50013558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2014.7107590" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2014.7107590</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2014.7107590" target="_blank" >10.1109/ICETA.2014.7107590</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social networks and their use in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term itself has its origin in the English language. Originally, it meant a community. It was a group of people who interacted with one another. Today this term is mainly connected with the Internet. Likewise the Internet, social networks penetrate all the spheres of human life and they are becoming a phenomenon of modern times. People use them not only for entertainment but also as a means of their business and educational tool. The purpose of this article is to discuss four foreign social networks and one Czech social network with a focus on their potential for educational purposes. In addition, the authors of this article present the results of a focus interview survey which explores some of the issues connected with the use of social networks in education

  • Název v anglickém jazyce

    Social networks and their use in education

  • Popis výsledku anglicky

    The term itself has its origin in the English language. Originally, it meant a community. It was a group of people who interacted with one another. Today this term is mainly connected with the Internet. Likewise the Internet, social networks penetrate all the spheres of human life and they are becoming a phenomenon of modern times. People use them not only for entertainment but also as a means of their business and educational tool. The purpose of this article is to discuss four foreign social networks and one Czech social network with a focus on their potential for educational purposes. In addition, the authors of this article present the results of a focus interview survey which explores some of the issues connected with the use of social networks in education

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2014 - 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings

  • ISBN

    978-1-4799-7740-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    233-237

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, SR

  • Datum konání akce

    4. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku