Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility Seen Through Codes of Conduct in Czech Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50003908" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50003908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22596-8_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22596-8_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22596-8_8" target="_blank" >10.1007/978-3-319-22596-8_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility Seen Through Codes of Conduct in Czech Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the relation between social welfare and business profit. Based on the review of relevant literature, it proceeds to a brief history of corporate social responsibility (CSR), which sees profit as one of several - i.e. not the only one - important business values, grouped under three P-terms, namely profit, people, and planet. Then, the paper questions whether the commitment to CSR is voluntary. The code of conduct can be an instrumental gauge of the company&apos;s commitment. Especially, whether and how they have created, implemented, and enforced their codes of conduct. The paper includes different theoretical approaches to creating them. In a pilot study, authors carried out a text analysis of tens of different company codes of conduct in order to assess the position of CSR and business ethics in Czech companies. Although results did not correspond fully with the authors&apos; hypotheses, they helped them specify the direction of further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility Seen Through Codes of Conduct in Czech Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the relation between social welfare and business profit. Based on the review of relevant literature, it proceeds to a brief history of corporate social responsibility (CSR), which sees profit as one of several - i.e. not the only one - important business values, grouped under three P-terms, namely profit, people, and planet. Then, the paper questions whether the commitment to CSR is voluntary. The code of conduct can be an instrumental gauge of the company&apos;s commitment. Especially, whether and how they have created, implemented, and enforced their codes of conduct. The paper includes different theoretical approaches to creating them. In a pilot study, authors carried out a text analysis of tens of different company codes of conduct in order to assess the position of CSR and business ethics in Czech companies. Although results did not correspond fully with the authors&apos; hypotheses, they helped them specify the direction of further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Business challenges in the changing economic landscape. Vol. 1

  • ISBN

    978-3-319-22595-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    115-125

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    23. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000416839900008