Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Networks Supporting the Higher Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50003993" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50003993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-32865-2_8" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-32865-2_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_8" target="_blank" >10.1007/978-3-319-32865-2_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Networks Supporting the Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of survey focused on social networking, particularly of the exploitation of social networks in the higher education. The research question was what social networks are preferred and who their users are (from the point of gender and study programme). Moreover, mobile devices were also investigated, as they often are the means how students' access to social networks. Data were collected by the questionnaire from the research sample of 205 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, matriculated in IT and Management study programmes in 2013/14 aca-demic year. Three social networks were detected as the most frequently accessed (Facebook, Google+ and LinkedIn) by both male and female users but differ-ences were discovered between the groups of IT students and Management stu-dents. The collected data verified didactic recommendations defined by other au-thors on how the potential of social networks can be used towards independent learning on the higher education level.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Networks Supporting the Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of survey focused on social networking, particularly of the exploitation of social networks in the higher education. The research question was what social networks are preferred and who their users are (from the point of gender and study programme). Moreover, mobile devices were also investigated, as they often are the means how students' access to social networks. Data were collected by the questionnaire from the research sample of 205 students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, matriculated in IT and Management study programmes in 2013/14 aca-demic year. Three social networks were detected as the most frequently accessed (Facebook, Google+ and LinkedIn) by both male and female users but differ-ences were discovered between the groups of IT students and Management stu-dents. The collected data verified didactic recommendations defined by other au-thors on how the potential of social networks can be used towards independent learning on the higher education level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Developments in Web Based Learning

  • ISBN

    978-3-319-32864-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    67-76

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Guangzhou, China

  • Datum konání akce

    5. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389086200008