Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign Language Didactics in Context of the Field: Case Study of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50003994" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50003994 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/16:43887838

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6643" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6643</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6643" target="_blank" >10.1166/asl.2016.6643</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign Language Didactics in Context of the Field: Case Study of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the process of establishing and development of field didactics with special focus on problems related to teaching/learning foreign languages. Despite been specific and different in numerous characteristics and developed in isolation from others, several common features were detected in foreign language didactics (FLD). Moreover, the experience collected in other, more developed field/subject didactics can work as inspiration; and limits and problematic areas detected in other field didactics can be avoided in FLD. Therefore, the main objective of this paper is to monitor and analyze the genesis, development, perspectives, limits, research and other problems of FLD, and propose ways to solving them.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language Didactics in Context of the Field: Case Study of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the process of establishing and development of field didactics with special focus on problems related to teaching/learning foreign languages. Despite been specific and different in numerous characteristics and developed in isolation from others, several common features were detected in foreign language didactics (FLD). Moreover, the experience collected in other, more developed field/subject didactics can work as inspiration; and limits and problematic areas detected in other field didactics can be avoided in FLD. Therefore, the main objective of this paper is to monitor and analyze the genesis, development, perspectives, limits, research and other problems of FLD, and propose ways to solving them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advanced science letters

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1459-1462

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84985955338