Foreign Language Didactics in Context of the Field: Case Study of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50003994" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50003994 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13430/16:43887838
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6643" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6643</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6643" target="_blank" >10.1166/asl.2016.6643</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Foreign Language Didactics in Context of the Field: Case Study of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the process of establishing and development of field didactics with special focus on problems related to teaching/learning foreign languages. Despite been specific and different in numerous characteristics and developed in isolation from others, several common features were detected in foreign language didactics (FLD). Moreover, the experience collected in other, more developed field/subject didactics can work as inspiration; and limits and problematic areas detected in other field didactics can be avoided in FLD. Therefore, the main objective of this paper is to monitor and analyze the genesis, development, perspectives, limits, research and other problems of FLD, and propose ways to solving them.
Název v anglickém jazyce
Foreign Language Didactics in Context of the Field: Case Study of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the process of establishing and development of field didactics with special focus on problems related to teaching/learning foreign languages. Despite been specific and different in numerous characteristics and developed in isolation from others, several common features were detected in foreign language didactics (FLD). Moreover, the experience collected in other, more developed field/subject didactics can work as inspiration; and limits and problematic areas detected in other field didactics can be avoided in FLD. Therefore, the main objective of this paper is to monitor and analyze the genesis, development, perspectives, limits, research and other problems of FLD, and propose ways to solving them.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advanced science letters
ISSN
1936-6612
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
5-6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1459-1462
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84985955338