Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Codes of conduct in top 100 Czech companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004981" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Codes of conduct in top 100 Czech companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper looks into whether or how top Czech companies employ codes of conduct. More specifically, whether or not 100 top Czech companies ranked by Bisnode – EVA (Economic Value Added) TOP 100 ranking – have an easily accessible code of conduct on their company websites. The incidence of codes of conduct on the companies&apos; websites is determined and the found codes of conduct are studied and assessed according to their characteristics by means of text analysis. The basic questions ask whether it is easy to find the code of conduct on the company website, if it is original, what its layout looks like, how long and detailed it is, whether it is divided into chapters and easy-to-use, or what interesting features it has. The code of conduct can be an instrumental gauge, which should help the authors assess the position of business ethics in top Czech companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Codes of conduct in top 100 Czech companies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper looks into whether or how top Czech companies employ codes of conduct. More specifically, whether or not 100 top Czech companies ranked by Bisnode – EVA (Economic Value Added) TOP 100 ranking – have an easily accessible code of conduct on their company websites. The incidence of codes of conduct on the companies&apos; websites is determined and the found codes of conduct are studied and assessed according to their characteristics by means of text analysis. The basic questions ask whether it is easy to find the code of conduct on the company website, if it is original, what its layout looks like, how long and detailed it is, whether it is divided into chapters and easy-to-use, or what interesting features it has. The code of conduct can be an instrumental gauge, which should help the authors assess the position of business ethics in top Czech companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IBIMA 2016

  • ISBN

    978-0-9860419-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3188-3192

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Milán

  • Datum konání akce

    4. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000381172301138