Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National aspect as a part of corporate identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU92457" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU92457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    National aspect as a part of corporate identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with assessing the impact of ethnocentrism and country-of-origin effect on selected Czech companies which operate on domestic market. The results of the paper reflects the fact, whether the companies use the influence of Czech country-of-origin effect, when they communicate with customers. As a representative sample of the companies was chosen a set of the companies that were ranked in the Czech TOP 100 ranking in the category of the most important companies. In the paper for each campaign is pursued, whether using visual motif of the Czech Republic, thus visualization of the object, which is typical for the Czech Republic. Furthermore, if the texts of campaigns or web sites texts use the name referring to the Czech Republic. The survey shows the possible membership to the Czech Republic of each company.

  • Název v anglickém jazyce

    National aspect as a part of corporate identity

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with assessing the impact of ethnocentrism and country-of-origin effect on selected Czech companies which operate on domestic market. The results of the paper reflects the fact, whether the companies use the influence of Czech country-of-origin effect, when they communicate with customers. As a representative sample of the companies was chosen a set of the companies that were ranked in the Czech TOP 100 ranking in the category of the most important companies. In the paper for each campaign is pursued, whether using visual motif of the Czech Republic, thus visualization of the object, which is typical for the Czech Republic. Furthermore, if the texts of campaigns or web sites texts use the name referring to the Czech Republic. The survey shows the possible membership to the Czech Republic of each company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    446-451

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus