National aspect as a part of corporate identity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU92457" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU92457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
National aspect as a part of corporate identity
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with assessing the impact of ethnocentrism and country-of-origin effect on selected Czech companies which operate on domestic market. The results of the paper reflects the fact, whether the companies use the influence of Czech country-of-origin effect, when they communicate with customers. As a representative sample of the companies was chosen a set of the companies that were ranked in the Czech TOP 100 ranking in the category of the most important companies. In the paper for each campaign is pursued, whether using visual motif of the Czech Republic, thus visualization of the object, which is typical for the Czech Republic. Furthermore, if the texts of campaigns or web sites texts use the name referring to the Czech Republic. The survey shows the possible membership to the Czech Republic of each company.
Název v anglickém jazyce
National aspect as a part of corporate identity
Popis výsledku anglicky
This paper deals with assessing the impact of ethnocentrism and country-of-origin effect on selected Czech companies which operate on domestic market. The results of the paper reflects the fact, whether the companies use the influence of Czech country-of-origin effect, when they communicate with customers. As a representative sample of the companies was chosen a set of the companies that were ranked in the Czech TOP 100 ranking in the category of the most important companies. In the paper for each campaign is pursued, whether using visual motif of the Czech Republic, thus visualization of the object, which is typical for the Czech Republic. Furthermore, if the texts of campaigns or web sites texts use the name referring to the Czech Republic. The survey shows the possible membership to the Czech Republic of each company.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and management-2007
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
446-451
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—