Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

User evaluation of language websites as a way of students' engagement into Blended learning process, case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005038" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-41165-1_24" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-41165-1_24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.10007/978-3-319-41165-1_24" target="_blank" >10.10007/978-3-319-41165-1_24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    User evaluation of language websites as a way of students' engagement into Blended learning process, case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an interdisciplinary field of developing language and digital competences in university students via usability testing of English websites by students themselves. The researched issue covers two areas which mingle and influence each other: functionality of web-sites and educational benefits arising from non-standard approach in the university setting where language is used as a tool not a main goal to fulfil technical tasks. Comparison of the outcomes gained from the user-testing forms conducted by part-time and full-time students showed their positive acceptance of the new approach to getting acquainted with selected websites and readiness to their incorporation into the process of education. Students are given a way of getting the mastery of exploring language websites and learning how to navigate themselves in them, use functionalities like connection to social applications, practice tests, self-diagnose their level of language competence.

  • Název v anglickém jazyce

    User evaluation of language websites as a way of students' engagement into Blended learning process, case study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an interdisciplinary field of developing language and digital competences in university students via usability testing of English websites by students themselves. The researched issue covers two areas which mingle and influence each other: functionality of web-sites and educational benefits arising from non-standard approach in the university setting where language is used as a tool not a main goal to fulfil technical tasks. Comparison of the outcomes gained from the user-testing forms conducted by part-time and full-time students showed their positive acceptance of the new approach to getting acquainted with selected websites and readiness to their incorporation into the process of education. Students are given a way of getting the mastery of exploring language websites and learning how to navigate themselves in them, use functionalities like connection to social applications, practice tests, self-diagnose their level of language competence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended learning : aligning theory with practices

  • ISBN

    978-3-319-41164-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    269-280

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Beijing, China

  • Datum konání akce

    19. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku