Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TIME BANKING AND ITS PLACE IN ECONOMIC EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005227" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.alliedacademies.org/articles/jeeervol-17issue-3.pdf" target="_blank" >http://www.alliedacademies.org/articles/jeeervol-17issue-3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TIME BANKING AND ITS PLACE IN ECONOMIC EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Time banking is a non-monetary socio-economic system which has existed for more than three decades and has become an integral part of many economies throughout the world. This article seeks an answer to the question of whether information on and the theoretical background to time banking should be included in the curricula of economic subjects at universities. The article starts by briefly describing the current situation and the time banking concept, starting with the search for theoretical backing for classical economics and progressing through the founding of the theory of time banking to the anthropological point of view. In conclusion, no reason is found to deny time banking a place in economic theory and curricula as a viable economic concept.

  • Název v anglickém jazyce

    TIME BANKING AND ITS PLACE IN ECONOMIC EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Time banking is a non-monetary socio-economic system which has existed for more than three decades and has become an integral part of many economies throughout the world. This article seeks an answer to the question of whether information on and the theoretical background to time banking should be included in the curricula of economic subjects at universities. The article starts by briefly describing the current situation and the time banking concept, starting with the search for theoretical backing for classical economics and progressing through the founding of the theory of time banking to the anthropological point of view. In conclusion, no reason is found to deny time banking a place in economic theory and curricula as a viable economic concept.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of economics and economic education research

  • ISSN

    1533-3604

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    9-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus