TIME BANKING AND ITS PLACE IN ECONOMIC EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005227" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.alliedacademies.org/articles/jeeervol-17issue-3.pdf" target="_blank" >http://www.alliedacademies.org/articles/jeeervol-17issue-3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TIME BANKING AND ITS PLACE IN ECONOMIC EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
Time banking is a non-monetary socio-economic system which has existed for more than three decades and has become an integral part of many economies throughout the world. This article seeks an answer to the question of whether information on and the theoretical background to time banking should be included in the curricula of economic subjects at universities. The article starts by briefly describing the current situation and the time banking concept, starting with the search for theoretical backing for classical economics and progressing through the founding of the theory of time banking to the anthropological point of view. In conclusion, no reason is found to deny time banking a place in economic theory and curricula as a viable economic concept.
Název v anglickém jazyce
TIME BANKING AND ITS PLACE IN ECONOMIC EDUCATION
Popis výsledku anglicky
Time banking is a non-monetary socio-economic system which has existed for more than three decades and has become an integral part of many economies throughout the world. This article seeks an answer to the question of whether information on and the theoretical background to time banking should be included in the curricula of economic subjects at universities. The article starts by briefly describing the current situation and the time banking concept, starting with the search for theoretical backing for classical economics and progressing through the founding of the theory of time banking to the anthropological point of view. In conclusion, no reason is found to deny time banking a place in economic theory and curricula as a viable economic concept.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of economics and economic education research
ISSN
1533-3604
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
9-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—