Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theoretical foundations of intercultural business communication and their practical consequences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005244" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601006" target="_blank" >10.1051/shsconf/20162601006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theoretical foundations of intercultural business communication and their practical consequences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Intercultural business communication is well researched regarding theoretical foundations; however, we still lack practical consequences of this theoretical enquiry. The aim of the paper is to bring crucial practical implications which could be efficiently used in everyday business activity ( such as negotiations, advertising and meetings) in the current global business environment. The current reality of business communication is based purely on interaction with people from other cultures, backgrounds, nations and continents. To communicate successfully we make surface adaptation so that we are able to cross cultural boundaries and transcendent culture, and not only survive in today multicultural society but we manage to prosper, and even economically. When being aware of the differences in rhetoric style and conversational style in various cultures, we can become better communicators and negotiators and therefore be more successful in the global market.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical foundations of intercultural business communication and their practical consequences

  • Popis výsledku anglicky

    Intercultural business communication is well researched regarding theoretical foundations; however, we still lack practical consequences of this theoretical enquiry. The aim of the paper is to bring crucial practical implications which could be efficiently used in everyday business activity ( such as negotiations, advertising and meetings) in the current global business environment. The current reality of business communication is based purely on interaction with people from other cultures, backgrounds, nations and continents. To communicate successfully we make surface adaptation so that we are able to cross cultural boundaries and transcendent culture, and not only survive in today multicultural society but we manage to prosper, and even economically. When being aware of the differences in rhetoric style and conversational style in various cultures, we can become better communicators and negotiators and therefore be more successful in the global market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SHS Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-2424

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    1-3

  • Název nakladatele

    SHS Web of Conferences

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Athény

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000386715200006