Development of major banks’ typical consumer profiles in recent years
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005269" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005269 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of major banks’ typical consumer profiles in recent years
Popis výsledku v původním jazyce
Paper deals with the subject of retail core banking services in the Czech Republic. We extend our explorative analysis results from segmentation of major banks’ consumers. Analysis showed progressive consumer share steady increases since 2011 to the detriment of conservative one. Two banks were successful in attracting progressive consumers increasing its share in their consumer portfolio. On the other hand only one of 4 surveyed banks was successful in attracting conservative consumer type.
Název v anglickém jazyce
Development of major banks’ typical consumer profiles in recent years
Popis výsledku anglicky
Paper deals with the subject of retail core banking services in the Czech Republic. We extend our explorative analysis results from segmentation of major banks’ consumers. Analysis showed progressive consumer share steady increases since 2011 to the detriment of conservative one. Two banks were successful in attracting progressive consumers increasing its share in their consumer portfolio. On the other hand only one of 4 surveyed banks was successful in attracting conservative consumer type.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vision 2020 : innovation management, development sustainability, and competitive economic growth 2016
ISBN
978-0-9860419-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
2403-2407
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Norisstown
Místo konání akce
Seville, Spain
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000392785700243