Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Engineering Students´ Needs in Foreign Language Learning in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50004951" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50004951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_32" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_32</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_32" target="_blank" >10.1007/978-3-319-50340-0_32</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Engineering Students´ Needs in Foreign Language Learning in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper is to present the concept of ESP instruction at the Faculty of Informatics and management, University of Hradec Kralove, and results of monitoring the state-of-art in learning foreign languages before students´ university study; within the university study; and students´ plans on how to exploit their knowledge of English/ESP in the future. Data were collected by the questionnaire containing 20 items structured in three areas. The results provide additional data to the concept so as the ESP instruction could be efficiently conducted.

  • Název v anglickém jazyce

    Engineering Students´ Needs in Foreign Language Learning in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper is to present the concept of ESP instruction at the Faculty of Informatics and management, University of Hradec Kralove, and results of monitoring the state-of-art in learning foreign languages before students´ university study; within the university study; and students´ plans on how to exploit their knowledge of English/ESP in the future. Data were collected by the questionnaire containing 20 items structured in three areas. The results provide additional data to the concept so as the ESP instruction could be efficiently conducted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-3-319-50339-4

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    362-368

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Belfast, UK

  • Datum konání akce

    21. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku