Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Methods in German Language Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005230" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025249" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025249</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITICON.2016.8025249" target="_blank" >10.1109/MITICON.2016.8025249</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Methods in German Language Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the characteristics of modern teaching methods in foreign language teaching at the university. The forms and methods of education are specific means of educational activities and so they are the deciding factors of the effectiveness of the teaching. We tried a small survey among our students to compare the effectiveness of some methods and their popularity among students. We compared the popularity of face-to-face teaching to method of blended learning for full-time students and distance students.

  • Název v anglickém jazyce

    New Methods in German Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the characteristics of modern teaching methods in foreign language teaching at the university. The forms and methods of education are specific means of educational activities and so they are the deciding factors of the effectiveness of the teaching. We tried a small survey among our students to compare the effectiveness of some methods and their popularity among students. We compared the popularity of face-to-face teaching to method of blended learning for full-time students and distance students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management and Innovation Technology International Conference (MITicon), 2016

  • ISBN

    978-1-5090-4105-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "MIT43"-"MIT46"

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Bang Saen, Thajsko

  • Datum konání akce

    12. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku