Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The respondent- secondary school and university student and the primary biological education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885891" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The respondent- secondary school and university student and the primary biological education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The significant problem in natural sciences education is decreasing number of students interested in this field. A comparison of attitudes to biology and biology education among the various groups of students according to different age groups and genderwas drawn within the questionnaire survey. The data were analysed by standard statistic methods. We focused on assessment of teachers? personality, their qualities and popularity, teaching methods and activities in the biology teaching. Among main factors which influenced the popularity of biology were ranked the attractive topics, useful and practical biology knowledge, excursions and stay in nature. There were found no significant relation to both age and gender of respondents. We realized that students haven?t got experiences with new teaching methods in biology as the inquiry based scientific education is. This methodological approach has not been very common yet, but using and promotion of it promises better students? attitude to t

  • Název v anglickém jazyce

    The respondent- secondary school and university student and the primary biological education

  • Popis výsledku anglicky

    The significant problem in natural sciences education is decreasing number of students interested in this field. A comparison of attitudes to biology and biology education among the various groups of students according to different age groups and genderwas drawn within the questionnaire survey. The data were analysed by standard statistic methods. We focused on assessment of teachers? personality, their qualities and popularity, teaching methods and activities in the biology teaching. Among main factors which influenced the popularity of biology were ranked the attractive topics, useful and practical biology knowledge, excursions and stay in nature. There were found no significant relation to both age and gender of respondents. We realized that students haven?t got experiences with new teaching methods in biology as the inquiry based scientific education is. This methodological approach has not been very common yet, but using and promotion of it promises better students? attitude to t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives, Education, Research and Development

  • ISSN

    1313-2571

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    334-344

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus